veseligs-dzivesveids

Veselīgs dzīves veids, palīdz mums sasniegt mūsu mērķus un uzdevumus, realizēt savus plānus, tikt gala ar grūtībām un ja būs vajadzība ar lielām slodzēm. Laba veselība, kuru uztur un nostiprina cilvēks pats, ļauj viņam dzīvot ilgu un pilnvērtīgu dzīvi.

Veselība – tā ir milzīga bagātība gan katram cilvēkam atsevišķi, gan visai sabiedrībai kopumā.

Katru gadu, liels daudzums iedzīvotāju slimo ar saaukstēšanās slimībām, par iemeslu tam kalpo vāja imunitāte. Bet, lai imunitāte labi kalpotu, par to vajag rūpēties katru dienu, bet ne tikai ziemā, gripas laikā. Bet, kā lai tiek pie labas imunitātes? Atbilde ir ļoti vienkārša – vajag uzturēt veselīgu dzīves veidu!

Cilvēka imunitāte – tā ir viņa organisma spēja aizstāvēties no dažāda veida “ienaidniekiem”, tas ir no svešas ģenētiskās informācijas. No vienas puses imūnā sistēma aizsargā organismu, bet no otras puses – tas, kādā stāvoklī tā atrodas, ir atkarīgs no kopējās cilvēka veselības. Ja indivīds ir aktīvs, stiprs, kustīgs un dzīvespriecīgs, tad ar imunitāti viņam, viss būs kārtībā, bet ja indivīds ir vājš un pasīvs – imunitāte viņam būs atbilstoša.

Kas ir jādara, lai mūsu imunitāte būtu stipra un par mums rūpētos?

Jānodarbojas ar sportu

Fiziskā slodze lieliski uzlabo visa organisma stāvokli un limfātiskās sistēmas darbību, kura izvada no mūsu organisma toksīnus. Pētījumi liecina, ka tie cilvēki, kuri nodarbojas ar sportu, ar saaukstēšanās slimībām slimo par 25% mazāk nekā tie, kuri nenodarbojas ar sportu. Šajā gadījuma var nepārcensties, 30 – 60 minūtes sporta dienā ļaus jums uzlabot savu veselību. Ikdienas, rīta rosme arī pieder pie dienas minimālās fiziskās slodzes., to vajag padarīt tieši par tādu pašu ieradumu, kā mutes mazgāšanu.

Dženifera Kasseta, Austrumu cīņu instruktore, no Ņujorkas pagalvo, ka viņa nekad neslimo, tāpēc, ka viņai ir globāla pieeja tiem vingrinājumiem, kuri nomierina prātu un palīdz atbrīvoties no stresa.

Jālieto vairāk vitamīnu

Katram no mums ir vajadzīgs D vitamīns, kuru var uzņemt ar laša, olu un piena palīdzību. Pētījumi apliecināja, ka daudziem no mums nepietiek C vitamīna, tāpēc uzturā, vajag pēc iespējas vairāk lietot citrusaugļus, jo tie ir lielisks C vitamīna avots.

Imunitātes nostiprināšanai ir nepieciešams arī cinks, kuru var saņemt, uzturā lietojot jūras veltes, neattīrītus graudus un alus raugu. Uzturā, pēc iespējas vairāk lietojiet tomātu sulu, jo tā satur A vitamīnu.

Norūdieties

Jūsu labākais palīgs, veselīga dzīves veida uzturēšanai, ir norūdīšanās. Vislabāk, ja jūs to sāksiet darīt jau no pašās bērnības un vislabākais norūdīšanās veids – gaisa vannas. Norūdīšanās procesā īpašu vietu ieņem arī ūdens procedūras, kuras nostiprina nervu darbību, labvēlīgi ietekmē sirds darbību, normalizē arteriālo spiedienu un vielmaiņu.

Lietojiet olbaltumvielas

No olbaltumvielām veidojas galvenie imunitātes aizsargfaktori. Ja jūs uzturā lietosiet gaļu, zivis, olas, piena produktus, riekstus, tad jums veidosies spēcīgas antivielas.

Meditējiet

Meditācija uzlabo fizisko un emocionālo veselību, palīdz nomierināt nervu sistēmu.

Nelietojiet alkoholu

Pētījumi liecina, ka alkohols apstādina leikocītu darbību, kuri nosaka un iznīcina infekcijas šūnas vai vīrusus. Atcerieties, alkohols un veselīga dzīves veids nav savienojami.

Kārtīgi izgulieties

Stiprs miegs – vislabākais veids kā palikt veselam un nostiprināt imūno sistēmu.

Pievienot komentāru