Spēka treniņš ir īslaicīgs vidējas līdz augstas intensitātes treniņa veids, kas speciāli tendēts uz muskuļu masas palielināšanu un kopējā spēka palielināšanu. Šāda veida treniņi parasti tiek veikti trenažieru zālēs un sprinta sporta veidos, kur nepieciešams iegūt enerģiju īsām distancēm, un, kur šī enerģija parasti tiek iztērēta ļoti īsā laikā. Spēka treniņš no kardiovaskulārā treniņa atšķiras ar to, ka šeit netiek dedzinātas kalorijas tieši treniņa laikā, bet tiek audzēta muskuļu masa, kas palielina kopējo dienā patērēto kaloriju skaitu un kopumā palielina jūsu spēku un izturību. Būtībā šim treniņu veidam ir nepieciešams veikt ļoti augstas intensitātes treniņus mazos intervālos, kas liks muskuļiem augt ātrāk un atkārtota šādu treniņu veikšana ļauj sportistiem panākt lielu muskuļu izaugsmi un kopējo ķermeņa spēka un izturības palielināšanu, kā arī ļauj ikvienam panākt sev vēlamo ķermeņa izskatu un pat zaudēt liekos kilogramus.

speka pret kardiovaskularo

Spēka treniņš muskuļu masas palielināšanai

Visbiežāk spēka treniņi tiek veikti kopējās muskuļu masa palielināšanai, vai tas būtu nepieciešams spēkam, izturībai, vai vienkārši ķermeņa labākam izskatam, un atkarībā no tā, kam šis treniņš tiek izmantots ir nepieciešams variēt ar piegājienu skaitu, svaru daudzumu un atkārtojumu skaitu. Ja jūs vēlaties izskatīties labi, tad vajadzēs mazus atpūtas periodus un lietot 70%-80% no maksimālā svara, bet ja jūs trenējaties tikai spēkam, tad būs jāatkārto treniņi tikai pāris piegājienus, bet ar gandrīz 100% maksimālo svaru. Viss ir atkarīgs no tā, kam tieši jūs izmantojat spēka treniņu, bet kopumā ar to ir iespējams palielināt muskuļus, muskuļu blīvumu, izmērus un stiprumu.

Spēka treniņš svara zaudēšanai?

Spēka treniņš var būt arī labs spēka zaudēšanas ierocis, jo uzaudzējot muskuļu masu, ķermenis patērēs vairāk kalorijas atrodoties arī miera stāvoklī, jo muskuļiem nepieciešams vairāk enerģijas nekā citiem audiem, un ja jums izdosies aizstāt kādu daļu no jūsu tauku slāņa ar muskuļiem, tad pat ēdot tieši tikpat daudz cik jūs ēdat tagad, jums var izdoties samazināt kopējo ķermeņa svaru. Spēka treniņa laikā, kā jau iepriekš minēju, muskuļu masa aug, un tā kā muskuļi ir daudz blīvāki nekā tauki, tad, lai gan ķermeņa svars var palikt tāds pats kā sākumā, tomēr jūsu izskats un ķermeņa apjoms var strauji samazināties, jo jūs būtībā sadedzināsiet tauku šūnās esošos taukus un to vietu ieņems muskuļi, kas no atkārtotiem augstas intensitātes treniņiem izpletīsies.

Spēka treniņš skaistam ķermenim

Tā saucamais spēka treniņš ir arī viens no galvenajiem rīkiem skaista ķermeņa veidošanā, jo tajā pašā laikā, kad jūs palielināsiet muskuļu masu, arī kopējais tauku slānis samazināsies, kas savukārt nozīmē, ka jūsu muskuļi būs vairāk redzami un jūs iegūsiet visiem tik ļoti kāroto vēdera sešpaku un slaidu, muskuļotu augumu.

Pievienot komentāru