samazini svaru skrienot - skriesanas noslepumi

Skriešana ir viens no labākajiem un vieglākajiem veidiem, kā uzturēt sevi formā, jo viss, kas tev ir nepieciešams, lai sāktu skriet ir labi sporta apavi un ērtas drēbes. Tu to vari darīt jebkur – pilsētā, laukos, parkā, pa trotuāriem, iespējas ir bezgalīgas. Galvenais ir sākt!

Viena no svarīgākajām lietām, ko vajadzētu izdarīt pirms tu nolem sākt skriet, ir iegādāties tiešām ērtus un labus skriešanas apavus, jo tieši tie būs tie, kas dos tavam ķermenim un kājām nepieciešamo atbalstu skrienot, kā arī novērsīs iespējamos sastiepumus un citus ievainojumus. Ir daudz un dažādi skriešanas apavu varianti – vieglākas, smagākas, ar vairāk atbalstu, ar mazāk atbalstu – bet vislabākais ieteikums ir doties uz specializētu sporta veikalu un jautāt pārdevējam, lai viņš palīdz tev izvēlēties piemērotus skriešanas apavus.

promo border

Kad tas ir izdarīts un tu esi iegādājies skriešanai piemērotus un tev ērtus apavus tu vari sākt skriet. Ieteicams pašā sākumā, īpaši, ja tu pirmo reizi sāc nodarboties ar skriešanu vai atsāc to darīt pēc ilgāka laika, ir skriet īsākus gabalus un tad palēnām pagarināt noskrieto kilometru daudzumu, jo tā tu dosi savam ķermenim un kājām laiku pierast gan pie jaunajiem apaviem, gan paša skriešanas procesa.

Visbiežāk cilvēki sāk nodarboties ar kādu sportu vai nu lai zaudētu svaru, vai uzturētu savu fizisko formu. Skriešana ir ideāls veids kā panākt abus šos mērķus, jo skriešana ne tikai efektīvi dedzina kalorijas, bet tā arī nodarbina lielāko daļu ķermeņa muskulatūras, tā tonizējot to.

Bieži tiek jautāts, cik tad tieši kalorijas tiek sadedzinātas skrienot. Jāsaka godīgi, šis skaitlis atšķiras katram cilvēkam, jo jāņem vērā ir katra cilvēka garums un masa. Bet vidēji ir aprēķināts, ka cilvēks sadedzina 0.63 reizes sava ķermeņa svaru mārciņās noskrienot katru jūdzi jeb katrus 1.6 kilometrus. Nav nemaz tik maz vai ne? Vēl jāņem vērā ir arī skriešanas ātrums, jo ātrāk tu skriesi un intensīvāks būs tavs treniņš, jo vairāk kalorijas tu sadedzināsi, taču nepieredzējušam skrējējam tiešām pašā sākumā nevajadzētu aizrauties ar pārlieku intensīviem treniņiem.

Kā arī jo ilgāk tu veiksi vienu un to pašu treniņu, piemēram, skriesi vienu un to pašu gabalu vienā un tajā pašā ātrumā, jo vairāk tavs ķermenis pieradīs pie tā un mazāk kalorijas tu sadedzināsi, tādēļ līdz ko tu jūti, ka skrējiens, ko tu pašreiz veic, vairs nav tik grūts kā agrāk likās, vai nu padari to intensīvāku vai garāku – pamaini kaut ko tajā, lai tavam ķermenim atkal ir šoka moments un tu turpini dedzināt kalorijas.

Nodarbojoties ar skriešanu, īpaši, ja tu vēlies zaudēt svaru, ļoti svarīga ir arī pārtika, ko tu ēd ikdienā, jo tā palīdzēs ne tikai samazināt svaru, bet arī dos nepieciešamo enerģiju un izturību tev, lai tiešām veiktu efektīvu treniņu.

Lai gan skriešana ir visi šie plusi  un tas ir ļoti efektīvs treniņa veids, kā visām lietām dzīvē, arī skriešanai ir daži mīnusi. Lielākais no tiem ir dažādu savainojumu gūšana. Veids kā novērst savainojumu gūšanu ir piemērotu apavu lietošana, kā arī pienācīga iesildīšanās pirms skriešanas un atsildīšanās un izstaipīšanās pēc skrējiena. Skrējēji ir arī ļoti pazīstami ar tulznām, kas bieži rodas, īpaši skrienot jaunos apavos vai garus gabalus. Arī šo problēmu var novērst, piemēram, ieziežot ar vazelīnu tās vietas, kur tev visbiežāk rodas tulznas.

Pievienot komentāru