muguras sapes

muguras vingrojumiMuguras sāpes ir viena no visizplatītākajām mūsdienu kaitēm, kas liedz daudziem cilvēkiem pilnībā izbaudīt savu dzīvi, jo pie lielākas slodzes, jeb piepūles uzreiz sāk sāpēt mugura. Protams ir ļoti daudz un dažādu muguras sāpju izraisošu slimību un šīs sāpes arī mēdz variēt sākot no vienkāršām sāpēm pēc smagumu celšanas līdz akūtiem gadījumiem, kad vairāku gadu garumā ik pa laikam sāp muguras lejasdaļa. Katram no šo sāpju veidiem, protams, ir savi veidi, kā to izārstēt, un pie vienreizējām sāpēm vislabāk ir gulēt gultā pēc iespējas vairāk, kā arī smērēt dažādus sildošus smērus vai uzlīmēt sildošo piparu plāksterus. Bet ja sāpes ir ilgstošas, tad ārstēšana var būt sarežģītāka un tāpēc, ka pat pēc neskaitāmu dakteru apmeklējumiem jums var netikt atrasta īstā vaina, bieži vien ir iespējams izārstēt šīs sāpes pašam ar vienkāršiem muguras vingrojumiem. Mūsu ķermenis ir veidots tā, ka mugurkauls, un muguras lejasdaļas muskuļiem ir jātur augšējā ķermeņa daļa un, ja šie muskuļi ir novājināti, vai netiek pietiekoši trenēti (skrienot, soļojot, vingrojot) tad pie lielākām slodzēm mugura var sākt sāpēt. Bieži vien muguras lejas daļas sāpes ir akūtas tieši mazkustīgā dzīvesveida, ilgās sēdēšanas pie datora un vēl citu līdzīgu problēmu dēļ, bet to visu var labojot katru dienu cītīgi vingrojot pareizos vingrinājumus.

Pirms uzsāciet kādu vingrinājumu programmu, noteikti konsultējieties ar savu ārstu un pārbaudiet, vai patiešām jums nav kāda nopietnāka slimība, bet ja to nav iespējams atrast, visticamāk, ārsts jūs nosūtīs pie fizioterapeita, kas jums uzstādīs vingrojumu programmu. Šeit ir tikai viena vingrojumu programma ar dažiem galvenajiem vingrojumiem.

Staipīšanās

Ja jums bieži sāp mugura, tad iespējams, jūsu muguras muskulatūra is saspringta, un ir nepieciešams pastaipīties, lai atbrīvotu spriedzi, kā arī izstaipītu to muskuļu grupu, kas ir vainīga tieši pie jūsu sāpēm. Sie staipīšanās vingrojumi ir dažādi un to nozīme mēdz atšķirties, bet galvenais ir atrast tādu, kas nav ar pārāk lielu noslodzi, un pēc kuru izpildes jums atkal nesāks sāpēt mugura. Šiem staipīšanās vingrojumiem jābūt pietiekoši vienkāršiem, lai tos varētu izpildīt 10 minūtēs, bet arī ne tik vienkāršiem, ka jūs nemaz nejustu, ka tiek piemērots spēks lai tos izpildītu.

Vēdera prese

Ja jums sāp mugura bieži vien tas ir tāpēc, ka vēdera preses muskulatūra ir pārāk vāja, un muguras muskulatūra pārāk stipra, tādā veidā radot disbalansu un stiepjot muguras lejasdaļas muskuļus. Lai to izlaboto ir nepieciešams veikt vēdera preses vingrojumus, bet tos nepieciešams pildīt lēnām un katru dienu, bet nepārpūlējāties, jo pretējā gadījumā radīsies pretējs efekts. Šiem vingrojumiem jābūt pietiekoši aktīviem, lai jūs justu vēdera prese noslodzi, bet arī ne pārāk stipriem, un ar laiku jūs varat pildīt vairāk atkārtojumus tiem pašiem vingrojumiem tādā veidā palielinot slodzi.

Muguras vingrojumi

Arī pašas muguras muskulatūras stiprināšanai ir nepieciešams izpildīt dažādus vingrojumus, kas pretēji vēdera preses vingrojumiem trenē tieši muguras muskuļus. Šādā veidā jūs spēsit atslābināt saspringušos muskuļus, kā arī nostiprināt muskulatūru apkārt mugurkaulam, kas tad arī tur jūsu ķermeni un jo stiprāki muskuļi, jo tie vairāk mazinās jūsu akūtās sāpes.

Pievienot komentāru