ēdiena šķīvisKā jau mums visiem labi zināms, cilvēku svars veidojas no tā cik mēs saņemam un patērējam kalorijas, un ja tiek patērētās vairāk kalorijas nekā iegūstat svars krīt, bet tieši otrādāk, ja jūs ikdienā uzņemat vairāk kalorijas, nekā iztērējat jūsu ķermeņa svars tikai palielināsies. Nu tad lūk zinot šo, mēs varam sākt domāt par to, kādā veidā būtu iespējams samazināt kopējo kaloriju uzņemšanu, un viens visai interesants veids, kā ikdienā viegli samazināt kopējo kaloriju skaitu , ko jūs apēdat ir samazināt jūsu šķīvju, vai bļodiņu izmērus. Būtībā teorija ir tāda, ka ja tiek samazināts šķīvja izmērs, no kura jūs ēdat, tad jūs noteikti uzliksit uz tā mazāk ēdamo, jo pat piepildot to pilnu līdz malām jūs nevarēsit salikt tikpat daudz ēdiena cik varētu uz lielāka šķīvja.

Šī metode varētu likties nederīga, vai nestrādājoša, bet noskatoties BBC piedāvāto dokumentālo filmu par diētu un badošanos var skaidri saprast , ka šķīvja izmēram ir ļoti liela nozīme un pat nedaudz samazinot ēdiena trauka izmērus varat apēst diezgan ievērojamu skaitu kaloriju mazāk, kas protams nozīmē – svara samazināšanās!

Ja tā nopietni padomājam par šo šķīvju samazināšanas ideju kaloriju samazināšanai, tad tas viss liekas patiesi, jo būtībā mēs Latvijā esam mācīti, ka savs šķīvis ir jāizēd kārtīgi un uz tā nevajadzētu atstāt nedaudz ēdiena paliekas, ja vairs negribas ēst. Un tieši šis iemesls varētu būt tas, kāpēc lietojot lielākus šķīvjus bieži vien sanāk pārēsties, jo ja uz šķīvja ir palicies viens kartupelis, un daļa karbonādes, tad visticamāk jūs tos apēdīsit, nevis atstāsiet, pat ja jau liekas ka esat paēdis. Šis psiholoģiskais aspekts toties tiek izņemts, ja lietojat mazāku šķīvi, un visticamāk, ja būsit uzlicis par maz pārtikas uz šķīvja jūs neiesit pakaļ vēl vienai porcijai, jo tam ir vajadzīgs darbs, un mēs, pēc dabas esam sliņķi, un cenšamies dzīvi nodzīvot pēc iespējas vienkāršāk. Tātad sanāk tā, ka mazais šķīvis dod iespēju jums samazināt apēstā ēdiena daudzumu gan psiholoģiski gan fiziski, jo pašam šķīvim esot mazākam uz tā ir vienkārši mazāk vietas, kur uzlikt ēdienu. Un ja jums ir lielāks ēdiena trauks uz tā vienkārši ir grūtāk uzlikt tikai vajadzīgo ēdiena daudzumu, jo tas parasti izskatīsies par maz un jūs pat neapzināti būsit paņēmis lielāku porciju un saņemsit atkal nevajadzīgās liekās kalorijas.

Šī metode, protams, nestrādā restorānos, vai ātrās ēdināšanas iestādēs, bet mājas apstākļos pašam gatavojot šī var būt visai efektīva metode, un savienota ar ūdens dzeršanu un citām diētas metodēm tā var panākt vēlamo rezultātu visai ātrā tempā!

Pievienot komentāru