Kā zināms, ātrākais veids, ka iegūt slaidu augumu, ir kardiotreniņi jeb fiziskas aktivitātes, kas veicina ātrāku kaloriju sadedzināšanu. Vispopulārākais un vienkāršākais kardiotreniņš ir skriešana. Skrienot vidējā tempā, pieaugušais var sadedzināt pat līdz 500 kalorijām stundas laikā. Tomēr, skriešana ne viesiem patīk, kā arī, tā ne visiem ir piemērota. Skriešana uzliek visai lielu slodzi sirdij, skriešanas laikā tiek paātrināta elpošana un tā var būt visai traumējoša kājām, potītēm un saitēm. Cilvēkiem ar sirds vai elpošanas slimībām skriet vispār nebūtu ieteicams, un tiem,kas nevēlas to darīt, arī labāk būtu meklēt citas alternatīvas. Šeit būs dažas no tām.

Braukšana ar velosipēdu

Tiem, kam skriešana nepatīk vai nav iespējama tieši locītavu noslogojuma dēļ, lieliska alternatīva būs braukšana ar velosipēdu. Tā uzliek mazāku slodzi kājām, rokām un mugurai, ja braukšanas laikā tiek ieturēta pareiza poza. Vēl viens pluss riteņbraukšanai ir tāds, ka nav visu laiku intensīvi jāminas. Vienmērīgi braucot var ik pa brītiņam mazliet atpūtināt kājas un velosipēds tāpat ies uz priekšu. Braucot ar velosipēdu stundas laikā būs iespējams sadedzināt vidēji ap 200 kalorijām. Tas ir vairāk kā uz pusi mazāk nekā skrienot, taču arī noslogojums ķermenim šādā veidā būs mazāks.

Peldēšana

Ja jums nepatīk tas, ka skriešanas laikā svīstat un jūtaties sakarsis, jums varētu patikt peldēšana. Patiesībā peldēšana tiek uzskatīta par labāku kardiotreniņu nekā skriešana vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, peldot, tiek vienlīdzīgi nodarbinātas visas muskuļu grupas, ne tikai kāju muskuļi, turklāt peldot ir iespējams ne tikai nomest liekos taukus, bet arī audzēt muskuļu masu. Otrkārt, ir vairāki peldēšanas veidi, kas katrs attīsta noteiktus muskuļus. Daudziem peldēšana arī šķiet interesanta. Svarīgi gan ir piekodināt, ka parasta plunčāšanās ezerā nav tas pats kas peldēšana. Ja tiešām gribat nomest lieko svaru, jāpeld regulāri, turklāt tiešām aktīvi kustinot rokas un kājas, nevis stāvot uz vietas. Atkarībā no izvēlētā peldēšanas stila, stundas laikā iespējams nomest pat līdz 600 kalorijām.

Staigāšana vai nūjošana

Ja skriešana jums šķiet pārāk intensīva un tās laikā pulss sāk lēkāt, ir nepieciešams kas mierīgāks. Tad nu lieliski derēs ātra pastaiga vai nūjošana. Tāpat kā skrienot, arī ejot tiek dedzinātas kalorijas, tikai tas tiek darīts lēnāk. Tas ir zemas intensitātes kardiotreniņš, kas stundas laikā ļaus sadedzināt ap 250 kalorijām, taču tas ir labāk nekā nekas. Ja jums ir daudz laika, varat vienkārši mērot garākas distances un tas pilnībā aizstās skriešanas treniņus. Ja gribat, lai intensitāte ir mazliet lielāka un tiktu trenētas arī rokas, savās pastaigās līdzi ņemiet nūjošanas nūjas. Tas palīdzēs sadedzināt vēl mazliet vairāk kalorijas, turklāt vienmērīgāk sadalīs slodzi uz ķermeni.

Dejošana

Ja gribat, lai kalorijas sadeg pat nemanot, tad lielisks kardiotreniņš būs dejošana. Šī aktivitāte ir jautra, interesanta un daudzi dejo tīri prieka pēc, tā ka svara zudums principā ir tikai patīkams bonuss. Daudzi uzskata, ka dejot var tikai tie, kas to māk un kam ir talants, taču tā nav. Arī vienkāršu deju soļu izpildīšana palīdzēs cīnīties ar lieko svaru. Tad sadedzināto kaloriju skaits, protams, nebūs tik liels, taču tā ir iespēja apvienot patīkamo ar lietderīgo. Dejot varat gan profesionālās deju nodarbībās, gan arī savās mājās vai jebkur citur. Galvenais ir aktīvi izkustēties un nodarbināt savu ķermeni.

Pievienot komentāru