pecdzemdibu-dieta

Atgriezties pie slaida auguma, pēc dzemdībām, ir iespējams! Ceram, ka šie ieteikumi, palīdzēs jaunajām māmiņām atgūt formu viegli un ar patiku. Atgādinām, ka diētas, fiziskās slodzes, kosmētiskās procedūras, vispirms ir jāapspriež ar savu ārstu.

Pacietība

Ja jums, pirms dzemdībām ir bijis normāls svars un jūs grūtniecības laikā esat pieņēmusies svarā 10 – 14 kg, tad pēc dzemdībām, jūs pakāpeniski atbrīvosieties no šiem kilogramiem. Tikai ir jāatceras, ka jums ir jāseko līdzi savai ēšanai un jūs nedrīkstat ignorēt fiziskos vingrinājumus. Bet, ja jums pirms grūtniecības iestāšanās ir bijis liekais svars un deviņu mēnešu laikā jūsu svars ir audzis vairāk par pieņemtos varu, tad atpakaļceļš, pie labas figūras, var būt aptuveni viena gada garumā. Daudzi speciālisti apgalvo, ka aktīvu tievēšanu: manāmi samazināt ēdiena kalorijas, pastiprināt treniņa programmu, drīkst ne ātrāk kā 6 mēnešus pēc dzemdībām.

Ēšana

Pat nedomājiet par stingrām diētām, vienā balsī apgalvo speciālisti. Jebkura diēta šajā laika periodā var radīt nepilnvērtības sajūt un jūs viegli varat “norauties”, apēst daudz nevajadzīgu produktu. Ko jaunajām māmiņām iesaka eksperti? Ēdiet daudzveidīgu, pilnvērtīgu ēdienu, 5 – 6 reizes dienā. Kaloriju daudzums nedrīkst būt zemāks par 1800 kilokalorijām dienā, it īpaši tajā gadījumā, ja jūs barojat ar krūti. Turiet vienmēr pa rokai veselīgas uzkodas: ābolus, burkānus, pilngraudu galetes, diedzētus asnus, u. c. produktus, kurus jums atļauj lietot bērnu ārsts.

Dzeršana

Dzeriet daudz ūdens – parastu, negāzētu, var arī zaļo tēju. Tas ne tikai pasargās jūsu organismu no atūdeņošanās briesmām, bet arī veicinās vielmaiņu, nomāks bada sajūtu, kā arī samazinās apēstā ēdiena porciju lielumu. Kā var noteikt vai jums pietiek ūdens? Eksperti iesaka: ja jūs dzerat pietiekami daudz ūdens, tad jūsu urīns ir nosacīti caurspīdīgs un jūs, aptuveni, ik pēc 3 – 4 stundām gribat uz tualeti. Alkoholiskos dzērienus un gāzētos dzērienus izslēdziet no savas ēdienkartes.

Barošana ar krūti

Šajā jautājumā zinātnieki nav nonākuši pie vienprātīga lēmuma. Vieni uzskata, ka pietiek ar to, ka bērns tiek barots ar krūti un māmiņai būs iespēja atgriezties pie sava iepriekšējā svara, citi uzskata, ka nav nekādas atšķirības, māmiņa baro ar krūti bērnu vai nē. Viens fakts gan nerada nekādas šaubas – barošana ar krūti ir noderīga gan bērnam, gan māmiņai – tā nostiprina veselību un bērna un mammas emocionālo saikni.

Kustības

Fiziskās aktivitātes, kopā ar pareizu ēšanu, palīdzēs jūsu ķermenim sadedzināt taukus, nevis muskuļus. Protams, ka rūpes par mazuli, tā jau ir slodze, bet ne pilnvērtīga. Amerikas sporta koledžas eksperti ir sarēķinājuši, ka laiks, kas sievietei pēc dzemdībām, būtu jāpavada fitnesa klubā, lai notievētu ir 150 minūtes nedēļā. Ko drīkst darīt – atsevišķi jogas elementi, dejošana, ātra pastaiga, u. c. Ko nedrīkst darīt – peldēt, pietupties, skriet, aerobika, teniss, palēcieni, u. c.

Miegs

Ja jums nav iespējas kārtīgi izgulēties, tas veicina lieko kilogramu parādīšanos un apgrūtina atbrīvošanos no jau esošajiem, it īpaši, ja māmiņa guļ pa 5 stundām un mazāk. Ja jūs esat nogurusi, jūsu organisms izstrādā kortizolu un citus stresa hormonus, kuri veicina liekā svara parādīšanos, tad, kad esat nogurusi, jums nav vēlēšanās par sevi rūpēties – veikt fiziskus vingrinājumus, gatavot veselīgu ēdienu. Speciālisti iesaka, ja jūs nevarat pa nakti gulēt 8 stundas, tad guliet pa dienu, brīžos, kad to dara mazulis.

Kosmētiskās procedūras

Pēc dzemdībām, ķermenis pieprasa īpašas rūpes, bet doties uz tām ir vēlams tikai pēc konsultācijas ar ārstu, jo ne jau visas procedūras ir iespējams veikt pirmajos mēnešos pēc dzemdībām.

Pozitīvs garastāvoklis

Neļaujiet sev ieslīgt drūmu domu rutīnā, ka jūsu atspulgs spogulī, tagad uz visu mūžu paliks ne tāds, kāds bija agrāk. Ja jūs tā sāksiet domāt, jūs sāksiet savu slikto garastāvokli nomākt ar ēšanu…un tikai pasliktināsiet situāciju. Lieliski, ja jums blakus ir vīrs un radi, kuri jums palīdz rūpēties par bērnu un mājām. Atcerieties, ka jums ir vajadzīgs daudz pozitīvu emociju – iepirkšanās, gājieni uz teātri, kino, mīļākās grāmatas un mūzika, atpūta kopā ar bērnu svaigā gaisā, u. c.

Pievienot komentāru