christmas-dinner

Lai arī cik dīvaini tas liekas, bet svētki mūsu tautai, ir viens pamatīgs pārbaudījums gan veselībai, gan organismam. Ikdienas dzīvē cilvēki cenšas pareizi ēst, ievērot režīmu, bet tikko pienāk svētki, tā viss tiek aizbīdīts otrajā plānā. Kā lai pasargā savu organismu, svētku laikā, no pārlieku lielas un nevajadzīgās pārēšanās, kā arī alkoholisko dzērienu pārmērīgas lietošanas? Izrādās, ja mēs ievērosim dažus, vienkāršus noteikumus, tad šīs nepatīkamās emocijas, var iet mums secen.

Pirmais noteikums: lietojiet alkoholu ar mēru

Viens, no lielākajiem cilvēka ienaidniekiem, ir alkohols. Bet , ne jau visi zina, ka alkohols iedarbojas postoši, ne tikai uz smadzeņu šūnām. Piemēram, sportisti, ļoti labi zina, ka uzņemtā alkohola daudzums, kurš noved cilvēku vieglā reibuma stāvoklī (lai nonāktu tādā stāvoklī, katram cilvēkam ir jāizdzer individuāla deva) ir vienlīdzīgs, vienam izlaistam treniņam sporta zālē.

Bet ja cilvēks nonāk līdz izteiktai apreibšanai, tad tas tiek pielīdzināts, sporta zāles neapmeklēšanai, aptuveni divu nedēļu garumā. Iespaidīgi, vai ne? Bet, ja tomēr, cilvēks nav spējīgs pilnībā atteikties no alkoholiskajiem dzērieniem svētku vakariņu vai pusdienu laikā, tad vajag pacensties, kaitīgo alkohola ietekmi samazināt līdz minimumam. Lai to uzdarītu, ievērojiet šos noteikumus:

  • Obligātie uzkodiet, vēlams olbaltumvielu produktus – zivis, sieru, gaļu, u.tml.
  • Pēc alkohola lietošanas netrenējieties, vismaz divas dienas (efektu no treniņa jūs nesasniegsiet, toties pastāv risks nodarīt pāri savam organismam vēl vairāk).
  • Nākamajā dienā dzeriet pēc iespējas vairāk šķidruma.
  • Ja, jūs, jau iepriekš zināt, ka lietosiet alkoholu, sagatavojiet ledu, jo kūstot ledus, atšķaidīs alkoholu ar ūdeni un tā kaitīgā ietekme uz organismu būs mazāka.

Otrais noteikums: neizlaidiet ēdienreizi

Ja jūs atteiksieties no kārtējās ēdienreizes, tas beigsies ar to, ka jūs naktī pārēdīsieties. Turklāt, ja jūs lietosiet alkoholu tukšā dūša, jūs ne tikai ātri apreibsiet, bet jums sāksies arī pastiprināta ēstgriba. Lai no tā izvairītos, ēdiet tad, kad jums ir ieplānots, neizlaidiet ēdienreizi un varat kaut ko minimāli uzkost pirms pašas balles sākšanās.

Trešais noteikums: skaitiet katru kumosu

Galvenais noteikums svētku laikā ir turēt sevi rokās. Tas nav sarežģīti tiem cilvēkiem, kuri patiesi rūpējas par savu veselību.

Ceturtais noteikums: katru dienu sverieties 

Tas ir lielisks veids kontrolēt savu svaru. Nosveraties pirms svētkiem un visu laiku kontrolējiet savu svaru.

Piektais noteikums: neaizraujieties ar saldumiem

Saldumu iedarbības mehānisms ir pavisam vienkāršs, jo vairāk cukura organisms saņem, jo vairāk insulīna izstrādā. Rezultātā, organisma šūnas sāk absorbēt visu, kas tām pienāk klāt, tajā skaitā arī kaitīgos taukus. Lai no tā izvairītos, saldas konfektes vai kūkas vietā, labāk, apēdiet kādu augli.

Sestais noteikums: izvēlieties tikai viena veida olbaltumvielas

Sēžoties pie galda izvēlieties, ko jūs ēdīsiet, piemēram, ja tā būs gaļa, tad ēdiet tikai gaļu, ja zivis – tātad tikai zivis, neēdiet maizi un citus miltu izstrādājumus.

Septītais noteikums: dzeriet pēc iespējas vairāk ūdens

Katru dienu lietojot vajadzīgo ūdens daudzumu, jūs palīdzat savam organismam atbrīvoties no kaitīgajām vielām, bet it īpaši, tas ir vajadzīgs svētku reizēs. Ūdens dzeršana pasargā arī no pārēšanās un tad, kad svētki būs beigušies, jums nebūs jālauza galva, kā nomest liekos kilogramus.

Pievienot komentāru