Pludmales sezona vairs nemaz nav tik tālu, bet, novelkot savu apģērbu, mēs redzam, ka neesam tik labā formā, kā vēlētos. Lai atgūtu labu fizisko formu, ir jāķeras pie neliela rīcības plāna. Lai mēs šo plānu realizētu, vispirms ir jānoskaņojas un jārada sev iedvesma. Galvenais, lai ir motivācija un vēlēšanās kaut ko darīt sava ķermeņa labā.

Jau no pirmās dzīvības rašanās laika mūsu organismam vissvarīgākais ir ūdens. Dzīvība bez ūdens nemaz nevarētu pastāvēt, tāpēc ūdens ir jādzer regulāri, ikreiz, kad rodas slāpes. Dienā nepieciešams izdzert vismaz divus litrus ūdens. Dzerot pietiekami daudz ūdeni, mēs attīrām ķermeni un izvadām no tā nevajadzīgās vielas. Fizisku aktivitāšu laikā jālieto vairāk ūdens, lai uzturētu pareizu vielmaiņu un nevēlamie tauki tiktu sadedzināti. Katru rītu pēc pamošanās ieteicams izdzert vienu glāzi ūdens. Tā ūdens no rīta atmodinās gremošanas sistēmu.

Vislielākā uzmanība jāpievērš pareizam uzturam. Jāmēģina samazināt vai pat pavisam izslēgt no ēdienkartes saldumus un miltu izstrādājumus (bulciņas, kūkas, baltmaizi). To vietā ieteicams izmantot graudaugu maizi. Dietologi iesaka lietot rudzu maizi, jo tā ir veselīgāka. Vajadzētu arī atteikties no kartupeļiem un makaroniem, aizstājot tos ar auzu pārslu, griķu, prosas un rīsu (vislabāk brūno rīsu) ēdieniem. Ķermenim ļoti veselīgas ir linsēklas, zivju eļļa un diedzētie graudi. Arī tos ir vēlams regulāri lietot uzturā.

Ja vēlies atgūt fizisko formu, maini ēšanas paradumus. Ēd mazāk, bet biežāk, apmēram ik pa trim stundām. Katrā otrā ēdienreizē vari apēst kādu no pašu izvēlētiem augļiem. Ieteicamākais brokastu ēdiens ir putra.

Plānojot uzturu, svarīgi tajā iekļaut olbaltumvielām bagātus produktus. Ar olbaltumvielām bagāts ir biezpiens, zivs, olas, liellopu gaļa un putnu gaļa. Vakarpusē maltīti vajadzētu samazināt. Pēdējo ēšanas reizi iesaka pabeigt pulksten sešos vakarā. Ja tas neizdodas, nelielā daudzumā var ēst olbaltumvielām bagātos produktus. No augļiem pirms gulētiešanas labāk atturēties, jo tie pa nakti zarnu traktā var radīt rūgšanas un pūšanas procesus. Jārūpējas par to, lai ķermenis nejustu izsalkumu.

Ir nepareizi no uztura izslēgt visus taukus, jo tas nedod vēlamo efektu. Uzturā jācenšas lietot labos taukus (taukus, kas atrodas olīveļļā, riekstos, avokado, graudos un sēklās). Tie veicina aktīvu dabīgo vielu sintēzi un pareizu organisma darbību.

Mūsu organismam ir nepieciešamas šķiedrvielas. Šķiedrvielas nodrošina labāku pārtikas pārstrādāšanu. Visvienkāršākā un ātri pagatavojamākā ir pilngraudu auzu pārslu putra. Tā nodrošina uzturvielu uzsūkšanos organismā.

Arī dārzeņi ir neatņemama uztura sastāvdaļa. No dārzeņiem organisms saņem bagātīgu vitamīnu daudzumu, šķiedrvielas un antioksidantus. Visvairāk vitamīni tiek uzņemti lietojot pārtikā svaigus salātus, gurķus, tomātus, redīsus, dilles un sīpolu lokus. Gatavojot dārzeņus, vislabāk izvēlēties tvaicēšanu, jo tvaicēšanas laikā dārzeņi zaudē mazāku vitamīnu daudzumu. Ļoti labi ir izmantot arī saldētas ogas, kas salasītas iepriekšējā vasarā. No tām var pagatavot dažādas, gardas uzkodas. Vitamīniem bagātas ir arī pašu spiestās sulas.

Vēl mūsu organismam vajadzīgs labs, kvalitatīvs miegs, kas ļauj ķermenim atpūsties un sniedz jaunu enerģiju katrai dienai. Pieaugušam cilvēkam ir nepieciešamas 6-8 stundas laba miega. Ieteicamas ir vakara pastaigas. Tās veicina labāku miegu.

Vajadzētu pievērst uzmanību saviem kaitīgajiem ieradumiem (smēķēšanai, alkohola lietošanai). Ja tādi ir, censties no tiem atbrīvoties, dodot priekšroku fiziskām aktivitātēm. Rūpēsimies par savu un līdzcilvēku veselību!

Visa veida iecerētās fiziskās aktivitātes tev ļaus iegūt labu fizisko formu. Var nodarboties ar dažādām fiziskajām aktivitātēm vai sportu. Vienkāršākais un pieejamākais ir skriešana, bet var izvēlēties arī riteņbraukšanu, skrituļošanu un citas aktivitātes. Jāatceras, ka šādas aktivitātes nedrīkst būt īsākas par 30 min. Tās varētu būt stundas garumā un vismaz trīs reizes nedēļā. Var uzsākt arī vēdera preses un sēžas muskulatūras vingrojumus. Nevajadzētu aizmirst pietupienus, izklupienus, staipīšanos un elpošanas vingrinājumus. Lai visu darītu pareizi un izvairītos no traumām, ieteicams sameklēt metodiskos materiālus un vingrojumu kompleksus. Ar šiem treniņiem tu iegūsi kāroto figūru pludmales sezonai, kā arī uzlabosi savu veselību un pašsajūtu.

Fiziskās formas ātrākai atgūšanai var apmeklēt grupu nodarbības, fitnesa klubus un trenažieru zāles, tomēr priekšroku vajadzētu dot aktivitātēm ārā. Svaigā gaisā no saules iegūsi D vitamīnu un brūnāku ādas iedegumu. Lai būtu interesantāk, sporta aktivitātēs vari iesaistīt paziņas, draugus, darba kolēģus un radus, kuriem ir līdzīgas ieceres attiecībā uz brīvā laika pavadīšanu un veselīga dzīvesveida piekopšanu. Arī baseinu apmeklējumi ir labs risinājums. Svara regulēšanai un stājas uzlabošanai lieliski palīdzēs peldēšana. Peldēšanā tiek trenētas visas muskuļu grupas.

Lai iegūtu labu fizisko formu, nepieciešams konsultēties ar profesionālu treneri, kurš piemeklēs tev atbilstošus vingrinājumus, tos izvērtējot pēc tavas fiziskās sagatavotības. Seko savām sajūtām! Kusties, lec, skrien, vingro, priecājies un vienmēr nodarbojies ar sportiskām aktivitātēm!

Pievienot komentāru