Noteikti daudzi tievēt gribētāji ir saskārušies ar situāciju, kad liekie kilogrami vienkārši negrib pazust. Pat tad, ja tiek uzsākti fitnesa treniņi un uzturā tiek lietoti pārsvarā ļoti veselīgi un liesi ēdieni, svars tik un tā nekrītas pat pēc vairākiem mēnešiem. Nereti tam par iemeslu ir dažādi ieradumi, kuriem ir rūti pārkāpt. Šeit būs daži no tiem.

Pārāk lielas ēdiena porcijas

Ļoti tipiska kļūda, ko pieļauj vairums tievētāju, ir pārāk lielas ēdiena porcijas. Pat tad, ja ēdīsiet tiešām veselīgus ēdienus, svaru neizdosies zaudēt, ja šī ēdiena vienkārši būs pārāk daudz. Ja cilvēks ir pārēdies, vielmaiņa darbojas daudz lēnāk un uzņemtās kalorijas nevar tikt patērētas. Ja esat nolēmis notievēt, rūpīgi piedomājiet pie porciju lieluma. Labāk lieciet mazu porciju un ja pēc tās notiesāšanas vēl esat izsalcis, varat uzlikt papildporciju, bet nekrāmējiet pilnu šķīvi pat tad, ja esat ļoti izsalcis. Ja tomēr saprotat, ka esat uzlicis pārāk lielu porciju, nespiediet ēdienu iekšā ar varu. Ēdiet tik, cik gribat, citādāk par svara nomešanu varat aizmirst.

Pārāk sātīgas vakariņas

Vairums cilvēku ir pieraduši visbrangāko maltīti ieturēt vakarā, taču tas nav pareizi. Vakarā apēstais paliks vēderā visu nakti, kad vielmaiņa darbojas palēnināti. Visvairāk un vissātīgāko ēdienu vajadzētu ēst tieši brokastīs. Arī pusdienās var neskopoties. No rīta un pa dienu uzņemtās kalorijas tiks patērētas dienas gaitā, tāpēc par tām nav tik ļoti jāsatraucas, taču vakariņās vislabāk būtu notiesāt ko labajiem ogļhidrātiem bagātu un liesu. Vislabāk būtu arī ja pēdējā dienas maltīte tiktu ieturēta vismaz četras stundas pirms gulētiešanas.

Pārāk maz šķidruma

Neizdosies novājēt arī tad, ja neuzņemsiet gana daudz šķidruma, jo īpaši ūdens. Ūdens cilvēka organismam ir ļoti nepieciešams, jo pats cilvēks sastāv no 70% ūdens. Tas palīdz organismam veikt dzīvībai svarīgas funkcijas, tajā skaitā piedalās arī gremošanas un vielmaiņas procesos. Ja ūdens organismā ir pārāk maz, vielmaiņa tiek palēnināta, turklāt rodas nepārvarama vēlme pēc našķiem un uzkodām. Lai tas nenotiktu, cilvēkam dienā ir jāizdzer noteikts daudzums ūdens. Šo daudzumu litros aprēķina katru sava ķermeņa kilogramu reizinot ar 0,03. Tas nozīmē, ka uz katru sava ķermeņa kilogramu dienā jāuzņem 30 ml ūdens.

Pārāk daudz sāls

Ļoti svarīgi tievētājiem ir arī ievērot normālu sāls patēriņu. Sāls veicina ūdens aizturi, kas sasaucas ar iepriekš minēto – organismam pietrūkst ūdens un rodas vielmaiņas problēmas. Sāls arī pastiprina ēdiena garšu, kas veicina vēlmi pēc ēdina. Labāk no sāls izvairīties vispār vai arī to lietot noteiktajās normās – ne vairāk kā gramu dienā. Ja tas tiks ievērots, ne vien svars sāks zust, bet arī citas organisma funkcijas uzlabosies.

Pievienot komentāru