hantelesHanteles ir brīvo svaru vaids jeb sporta piederums, kuru izmanto spēka treniņos, kā arī treniņos ar mērķi uzaudzēt muskuļus. Tos parasti izmanto vai nu individuāli vai abas hanteles kopā.

Sava veida hanteles jau tika izmantotas Senajā Grieķijā, to nosaukums bija hanteles, kuras arī izmantoja svaru celšanā. Arī Senajā Indijā tika izmantots hanteļu paveids, kuru izskats vairāk atgādināja nūjas. Tās Senajā Persijā, Ēģiptē un citur Austrumos izmantoja cīkstoties. Šīs nūjas atgādināja hanteļu un svarcelšanas stieņu krustojumu. Tādas hanteles, kādas mēs pazīstam tagad parādījās ap 17. gadsimtu, kur viena rokturim tika pievienoti divi vienādas masas svari.

Mūsdienās ir sastopami trīs galvenie hanteļu tipi:

  • Tā sauktās pielāgojamās jeb maināmās hanteles – šīs hanteles pamatā ir metāla rokturis, kura galos ir iespējams uzskrūvēt dažādus svara diskus, lai to īpašniekam dotu iespēju mainīt to smagumu, attiecīgi to pielāgojot vingrinājuma veidam vai cilvēkam.

  • Pastāvīgā svara hanteles – hanteles, kurām nav iespējams nomainīt to svaru, tādēļ tās nav tik parocīgas kā iepriekš minētās, taču tās ir ievērojami lētākas.

  • Svara stienis – arī šis ir hanteļu veids, tikai tas ir ievērojami lielāks par parastajām hantelēm, kuras ir iespējams noturēt plauktā. Šo hanteļu svaru ir iespējams nomainīt tikai tad, kad tās atrodas to statīvā, un to dara, uzskrūvējot vai noskrūvējot svaru diskus, padarot tās smagākas vai vieglākas.

Hanteles tiek izmantotas dažādu vingrinājumu veikšanā un arī dažādu treniņu laikā. Vēl viena hanteļu lieliska īpašība ir arī tas, ka ar tām ir iespējams trenēt dažādas ķermeņa daļas, ne tikai rokas, kā tas tiek pieņemts, tādēļ ir vērts minēt arī dažus populārākos vingrinājumus, kurus var izpildīt ar hantelēm:

  • Izklupiens – arī izklupienu ir iespējams izpildīt ar hantelēm, padarot to grūtāku taču efektīvāku. To dara vai nu vienkārši turot hanteles rokās, vai, piemēram, turot tās rokās paceltas virs galvas.

  • T- atspiešanās – tā vietā, lai vienkārši izpildītu atspiešanās vingrinājumu, tu vari to izpildīt nevis vienkārši atbalstoties uz plaukstām, bet gan atbalstoties un hantelēm. Tas apgrūtinās līdzsvara noturēšanu un līdz ar to padarīt pašu vingrinājumu efektīvāku.

  • Chest press jeb atspiešanās no krūtīm – šīs vingrinājums ir pildāms atguļoties uz muguras, pievelkot hanteles pie krūtīm un tad tās paceļot tieši sev priekšā tā nodarbinot savus roku muskuļus.

  • Iesēdiens – arī iesēdiena vingrinājums ir efektīvāks ar hantelēm, kas padara to sarežģītāku, bet arī nodrošina, ka tiek trenētas vairākas muskuļu grupas. To pilda izpildot parasto iesēdienu (squat) ar taisnu muguru, bet rokās turot hanteles, kas īpaši grūtāku padarīs iztaisnošanos no šī iesēdiena.

10 minūšu vingrinājumi ar hantelēm

Pievienot komentāru