dieta alkohols

Ikvienam, kurš jebkad ir sācis ievērot kādu diētu, ir radies jautājums – vai šīs diētas laikā drīkst lietot alkoholu? Protams, var arī neievērot nekādu diētu, lai vēlētos uzzināt, kāda ir alkohola ietekme uz cilvēka veselību un svaru, vai ir iespējams aptaukoties, lietojot alkoholu, kā arī cik kurā alkoholā ir kalorijas.

Visizplatītākais uzskats ir tāds, ka diēta ar alkoholu nav apvienojama, jo alkoholā ir daudz kaloriju. Bet vai tik tiešām tas “velns ir tik melns, kā viņu mālē”? Visplašāk lietotajiem alkohola dzērieniem ir sekojošs kaloriju skaits:

  • kafijas liķieris 327 kcal,
  • džins 263 kcal,
  • martini 243 kcal,
  • pina colada 237 kcal,
  • rums 231 kcal,
  • olu liķieris 135 kcal,
  • sangrija 105 kcal,
  • šampānietis, sausais 92 kcal,
  • šampānietis, rozā 87 kcal,
  • bordo vīns 85 kcal,
  • šampānietis, bruts 85 kcal,
  • baltvīns 68 kcal,
  • alus 33 kcal,
  • gaišais alus 28 kcal,
  • asiņainā Mērija 23 kcal.

Kā nākas secināt, tikai retais alkoholiskais dzēriens ir kalorijām bagāts – vairākums satur tik pat kaloriju, cik dažs labs diētiskais produkts. Ja diētas laikā ir atļauts lietot alkoholu, neaizmirstiet arī tā kalorijas ieskaitīt atļautajā dienas kaloriju skaitā. Protams, nav objektīvi salīdzināt pārtikas produktu un alkoholisko dzērienu kaloriju skaitu, jo mums visiem ir zināma alkohola negatīva ietekme uz cilvēka vispārējo veselību, kuras pārtikas produktiem nav. Turklāt, alkohola kalorijas atšķiras no pārtikas kalorijām ar to, ka tās nav noderīgas – tās nedod organismam nepieciešamās vielas un nemazina ēstgribu.

Lai arī kā mēs censtos uzzināt patiesību par diētas un alkohola savienošanu, patiesība ir tāda, ka šajā jautājumā nav vienota viedokļa, jo nav arī viennozīmīgu pētījumu rezultātu, kas apstiprinātu, ka alkohols veicina vai neveicina aptaukošanos. Tieši šīs nevienprātības dēļ arī diētu noteikumos vērojama viedokļu šķelšanās – vienās ir kategoriski aizliegts lietot alkoholu, bet citās atļauts to lietot nelielos daudzumos. Starpcitu, lai cik paradoksāli tas neskanētu, ir izstrādāta pat vīna diēta, kura jāietur 3 dienas un kuras laikā iespējams zaudēt par 5 kilogramus.

Ja šaubieties par to, vai lietot vai nelietot alkoholu diētas laikā, jums derētu zināt faktu, ka alkohols nomāc centrālo nervu sistēmu, palēnina vielmaiņu un kavē tauku sadedzināšanu, tāpēc kopumā tas negatīvi ietekmē figūru. Alkohols arī veicina apetīti, kas jums var likt apēst daudz vairāk nekā nepieciešams. Tomēr, runājot tieši par vīnu, tiek uzskatīts, ka tajā ir enzīmi, kas uzlabo gremošanu un palīdz pārstrādāt treknu pārtiku.

Ja tomēr par spīti šiem faktiem nevarat atturēties no alkohola, jums derētu ievērot šādu noteikumus: dzeriet tikai kvalitatīvu alkoholu, dzeriet to saprātīgā daudzumā, dzeriet tikai laikā līdz 00:00 un pēc 06:00, jo tad vielmaiņa strādā normālā ātrumā, ik pēc glāzes alkohola dzeriet glāzi minerālūdens, kafijas vai tējas, nedzeriet alkoholu kā slāpju remdētāju. Citā informācijas avotā ir izlasāmi ieteikumi, kas attiecas uz vīnu: dzeriet sarkanvīnu, kurā ir mazāk kalorijas, ja arī no mazām alkohola devām novērojat svara pieaugumu, dodieties pie ārsta, nepārvērtējiet vīna nozīmi diētā, jo tas tikai palīdz pārstrādāt barību nevis sadedzināt taukus, ja strādājat pie datora, glāze vīna ir īpaši ieteicama.

Pirms jebkuras diētas ieturēšanas konsultējieties ar dietologu, vai maz tā jums ir piemērota, un pajautājiet vai personīgi jūs un šīs diētas laikā drīkstat lietot alkoholu!

Pievienot komentāru