crossfit treninsh

 

Kas ir CrossFit?

  • CrossFit ir mainīgu augstas intensitātes funkcionālu treniņu programma, kas apvieno trīs disciplīnas – vingrošanu, vieglatlētiku, svarcelšanu. Mainība slēpjas vingrinājumu daudzveidībā un dažādajās kombinācijās, augstā intensitāte jeb jauda slēpjas nepieciešamībā veikt maksimāli daudz darba minimālā laikā, bet funkcionalitāte slēpjas kustībās, kas uzlabo spēku, izturību, veiklību, lokanību un, galvenokārt, veselību.
  • CrossFit mērķis ir nodarbināt un attīstīt visu cilvēka ķermeni, izveidojot no tā atlētiskās kvalitātes vienotu veselumu.

CrossFit vēsture

  • Programmu veidojuši pieredzējuši jomas speciālisti. CrossFit sporta pirmsākumi meklējami tālajā 1970. gadā, Kalifornijā, kur tā pamatprincipus iedibināja Gregs Glasmans. Pati CrossFit kompānija ir dibināta 2000. gadā, un tās dibinātāji ir jau pieminētais Gregs Glasmans un Lorens Dženaijs. Mūsdienās kompānijai ir apmēram 10000 filiāles, no kurām aptuveni puse atrodas tieši ASV.
  • Šis ir viens no sporta veidiem ar visātrāko izplatības ātrumu pasaulē. Arī Latvijai tas ir salīdzinoši jauns treniņu veids, kas šeit ienāca nesenajā 2013. gadā. Tagad Latvijā darbojas četras CrossFit zāles – CrossFit Rīdzene, CrossFit Teika, CrossFit Andrejsala, CrossFit Factory Riga.
  • CrossFit sports ir tik universāls un praktisks, ka tas tiek pielietos tādās nozarēs kā speciālo spēku trenēšana, policijas akadēmijas kadru trenēšana, Olimpisko medaļu ieguvēju trenēšana un citās nozarēs. Tā universalitātes dēļ tas ir ieguvis plašu popularitāti arī sabiedrībā – tas ir piemērots kā sportistiem, tā arī absolūtiem sporta iesācējiem.

CrossFit programmas principi

  • CrossFit programma ietver iesildīšanos un vingrinājumu kompleksu, kas katru dienu mainās, lai uzturētu cilvēkā interesi un motivāciju. CrossFit terminoloģijā vingrinājumu kompleksa vietā tiek lietots saīsinājums “WOD” (no angļu valodas “Workout of the Day”, kas nozīmē “dienas vingrinājumi”). Piemēram, viss sākas ar konkrētu iesildīšanos “dynamic”, kurai seko dienas vingrinājumu komplekss – 50 air squats, 40 jumping lunges, 30 mountain climbers, 20 attomic sit ups, 10 burpee boad jumps, 20 leg raises, 30 russian twist, 40 flutterkicks, 50 DU, kur aiz angļu valodas vārdu šifrējumiem slēpjas konkrēti vingrinājumi. Katrs vingrinājumu komplekss attīsta kādas spējas, piemēram, iepriekšminētais attīsta ātrumu un veiklību. Komplekss var tikt izpildīts vienu reizi vai arī vairākas reizes, nosakot tā saucamo raundu skaitu.
  • Tā kā CrossFit nereti tiek definēts arī kā dzīvesveids, tas ietver arī pareizu uzturu, kuram, intensīvi trenējoties, ir it īpaša nozīme. Cilvēkiem, kuri nodarbojas ar CrossFit, ir ieteicams uzturā lietot neapstrādātu kokosriekstu eļļu, kuru jāizmanto kā eļļu gatavošanā, bifeļa gaļu, laša proteīnu dzērienu “Progenex Flow”, kacenkāpostu, kakao pulveri, kā arī citus veselīgu uzturu veidojošus produktus.
  • CrossFit treniņi lielākoties notiek kontrolētās grupu nodarbībās, kuru ilgums nepārsniedz stundu. Grupu nodarbību aspekts ir galvenais faktors, kur slēpjas treniņu efektivitāte un panākumi, jo, kā zināms, grupās cilvēki ir motivētāki un aktīvāki, nekā darbojoties vienatnē.

Varbūt ir laiks arī tev izmēģināt CrossFit?

Reebock crossfit sacensības video

Pievienot komentāru